Náš první díl řešil, jak můžeme maximálně využít místo pro rezervní kolo. Dnes se budeme zabývat tou nejrozměrnější částí hi-fi systému – reproboxem pro subwoofer.
Důvodem, proč většina lidí nechce basový reproduktor do kufru automobilu je velikost potřebného reproboxu. I když naprosté většině by postačovalo pouze podbarvení basu, stejně by ozvučnice zabrala značnou část kufru automobilu. Z toho důvodu jsme vymysleli jako jedni z mála v ČR reprobox, který se umístí na dno kufru. Ač tato varianta sebou obnáší i nedostatky, které si napíšeme, přináší i naprosté klady.
- ZÁPORY reproboxů na podlahu -
Zápory těchto úsporných reproboxů jsou pro někoho maličkostí, pro někoho zásadní věcí, díky kterým zůstanou raději u klasických ozvučnic. Tou první může být nemožnost vyndání rezervního kola, které je ve většině případů umístěné pod ozvučnicí. Dalším problémem, který by se mohl prodražit je protržení, či jiné poškození membrány subwooferu. Reproduktor je totiž umístěn na horní straně, která v tomto případě tvoří podlahu kufru. Časté pokládání nákupů, či jiného nákladu na ozvučnici je jen otázkou, kdy bude reproduktor poškozen. Tomu se však dá velice snadno předejít zakoupením krytu reproduktoru.
- VÝHODY reproboxů na podlahu -
Největší výhodou je veliká úspora místa. Reprobox nikde nepřekáží. Pokud chcete převážet něco delšího a většího, jednoduše sklopíte zadní sedadla a o nic jiného se nestaráte. Veškerá kabeláž může být schována pod reproboxem, tudíž nikde nepřekáží i po odpojení. Ačkoliv je toto téměř jediná výhoda, je podstatná a rozhoduje o výběru tohoto typu ozvučnice.
Rozměry reproboxu:
Výška: 255mm – montážní hloubka 230mm
Šířka: 550mm
Hloubka dolní: 420mm
Hloubka horní: 440mm
Další informace:
Objem: 45 litrů
Bassreflex: nátrubek AIV 90mm zahnutý se zaobleným výstupem (zabránění nežádoucích zvuků)
Terminál: s kovovými konektory (u nás v e-shopu)
________________________________________________________